Onderdeel vanOntwerpers van onderwijs

Groep 1-2

Een dag in groep…

Wanneer de leerlingen ‘s ochtends binnenkomen, lezen ze een boekje in de kring of is er een inloop met ontwikkelmateriaal.

Daarna starten we in de kring en besteden we aandacht aan rituelen zoals het dagritme, dagen van de week en nemen we tijd voor de dagopening. Dit zijn Bijbelverhalen, spiegelverhalen, liedjes, gedichtjes en spelletjes omtrent een godsdienstig thema. Iedere dag spelen we buiten waarbij de kinderen motorisch en sociaal vaardiger worden. Meestal spelen we in de ochtend wat langer buiten, in de middag is dit een korter moment.

Per dag zijn er een of twee momenten waarop de leerlingen werken en spelen in de klas. In dit uur zetten we het Digikeuzebord in. Hierop kunnen de kinderen zelf een activiteit kiezen waar ze mee willen spelen of werken. Dit zijn de verschillende hoeken, maar ook leermaterialen, spelletjes, puzzels, kralen, klei en knutselmaterialen.

Verplichte activiteiten en werkjes

Iedere week is er ook een aantal verplichte activiteiten of werkjes die de kinderen moeten maken. Dit kan een verschil in werkje zijn, maar dit kan ook een verschil in zelfstandigheid of hoeveelheid zijn.

Tevens zijn er momenten dat we de kinderen van één jaargroep apart in een kring nemen. Wij noemen dit een kleine kring. In de kleine kring sluiten we aan op dat kinderen nodig hebben en kunnen de kinderen werken en leren op hetzelfde niveau.

Het is een mooi moment voor extra interactie tussen de leerlingen onderling en met ons als leerkracht. Per periode van ongeveer vier tot zes werken we vanuit een thema. Zowel de taal- en rekenlessen als de spelmomenten en de werklessen sluiten hierbij aan.

Bekijk meer groepen

Meer over onze school

Vraag of uw kind aanmelden?

Heeft u een vraag of bent u op zoek naar een passende school? Neem gerust contact op om een afspraak te maken gesprek.

Contact opnemen