Studiedagen

Meivakantie:
–       29 april tot en met 8 mei 2024

Hemelvaart:
–       9 en 10 mei 2024 (valt in de meivakantie)

Pinksteren:
20 mei 2024

Zomervakantie:
–       Vanaf 15 juli 2024 t/m 25 augustus 2024

Onze schooltijden

Bij ons op school werken we met een continurooster.
Concreet betekent dit dat ieder kind 5 dagen per week van 08.30 – 14.00 uur naar school gaat.
Dit vanaf groep 1 t/m groep 8.

We vinden dat het 5 gelijke dagen model past bij de maatschappij van tegenwoordig. Voor de kinderen betekent het duidelijkheid, rust en structuur. Tussen de middag eten we onder begeleiding van de leerkracht gezamenlijk een boterham en aansluitend gaan we even naar buiten. De educatieve lunchtijd gebeurt onder begeleiding van de leerkracht. Deze wijze van werken is efficient en maakt dat we na een korte pauze weer “fris” aan de slag kunnen. Wij vinden het een groot voordeel dat we gezamenlijk mogen eten en pauzeren, omdat dit binnen onze pedagogische aanpak blijft.

Uw kind is iedere dag om 2 uur vrij, zodat ze iedere middag ruim de tijd hebben om te spelen. Uiteraard is het zo dat aan de overblijven op school geen kosten verbonden zijn, omdat het samen eten op school onderdeel is van ons aanbod.

Onze portfolio’s

Op de Jeanne d’Arc werken we met digitale portfolio’s. De persoonlijke ontwikkeling en eigenaarschap komen goed tot uiting in het werken met portfolio’s. De leerontwikkeling en de persoonlijke ontwikkeling zijn zichtbaar in de leerlijnen, de methodetoetsen, de daltonvaardigheden en in de galerij waar leerlingen eigen werkje plaatsen.

Per jaar voeren wij drie portfoliogesprekken. Bij het portfoliogesprek is het kind vanaf groep 1 aanwezig. Het gaat immers over de groei en ontwikkeling van het kind. Dit komt de transparantie ten goede en er zal meer draagvlak geven voor beslissingen die worden genomen. Indien nodig, kan er een aparte afspraak met de leerkracht worden gemaakt, om zaken te bespreken zonder dat het kind hierbij aanwezig is. Een portfoliogesprek bestaat voornamelijk uit het bespreken van het digitale portfolio. Het kind kan dan zijn verhaal kwijt over zijn eigen leerproces: waar is hij/zij trots op en waar hij/zij aan werken de komende periode. Ook het IEP LOVS (twee keer per jaar) komt aan bod in het gesprek.

In het gesprek is ruimte voor de ouders en het kind om zelf punten naar voren te brengen. De portfoliogesprekken worden op de middag na lestijd gevoerd. In de jaarkalender staan de portfoliogesprekken ingepland. Inschrijven voor een gesprek gaat via Parro.